Ondersteuning

Er zijn altijd wel eens computerproblemen. Dit kan gaan van een programma dat niet goed werd geïnstalleerd tot een volledige systeemcrash.

Softwareproblemen

Kan je je computer nog starten en gebruiken, maar lukt er iets specifiek niet? Heb je continu advertenties of een virus? Wil je een update uitvoeren, maar weet je niet hoe? Nieuwe software gekocht, maar vind je niet hoe je ze moet installeren?

DewSystems kan daarbij ondersteuning bieden. We helpen bij de (her)installatie van (nieuwe) software, de configuratie van verschillende zaken (ook in het besturingssysteem), etc. We proberen heel wat problemen via de telefoon op te lossen, maar als dat niet werkt, kunnen we (alleen voor Windows) het systeem overnemen. Als dat nog niet voldoende is, zal DewSystems zich naar u verplaatsen, op het moment dat u uitkomt. We herstellen het probleem dan ter plaatse.

Systeemproblemen

Krijg je je computer niet meer opgestart? Heb je een blauw scherm? Krijg je het BIOS (Basic Input & Output System) te zien? DewSystems kan dat ook van de baan helpen. Stuur je computer naar DewSystems op, kom hem afleveren of laat me hem ophalen en krijg hem binnen een week terug, compleet hersteld!

Hardwarefalen

Start je computer helemaal niet meer en hoor je de ventilator(en) niet meer draaien? Wil je een iets snellere computer of meer opslag? Contacteer DewSystems dan en breng je pc naar ons. We kunnen er waarschijnlijk wel iets aan doen, of zorgen dat er een nieuw onderdeel geplaatst wordt. Als DewSystems het niet kan oplossen, zullen we hierover communiceren en samen met jou een oplossing zoeken.

Tips om problemen te vermijden

Niemand wil heel veel problemen. Daarom geven we volgende tips mee:

  • Zorg dat je computer en alle software daarop up-to-date zijn. Voer dus geregeld updates uit!
  • Bij een herstel is er altijd een kans dat je data verloren gaan. Hier kan DewSystems niet aan doen, maar we vinden het even vervelend als jij. Daarom adviseren we je sterk een back-up te maken van de gegevens, die op je apparaat opgeslagen zijn.
  • Om advertenties en virussen te ontlopen, klik je beter niet op links die je niet vertrouwt. Ze kunnen veilig zijn, maar zijn dat per definitie níét.
  • Geef nooit gehoor aan pagina’s, die je laten inloggen op een dienst. Als je niet zeker bent, ga dan gewoon zelf naar de website waar je moet inloggen en log daar in. Volg dus geen links in e-mails of iets dergelijks.
  • Verstrek nooit persoonlijke gegevens (naam, adres, geboortedatum, e-mailadres, wachtwoorden, etc.) in een e-mail of via telefoon; tenzij je heel zeker bent. Lees ook altijd de privacyverklaringen en algemene voorwaarden van een dienst na; daarin staat vaak vermeld of ze dit doen en nog vaker wanneer ze het vooral níét doen.
  • Houd steeds in het oog dat je inlogt op een beveiligde pagina (zichtbaar door de “https://” in het webadres (de link) of het beveiligingsicoontje.

Beveiliging en algemene consultancy

Heb je advies nodig? Geen probleem. Kijk maar eens verder op de website onder de kop Consultancy. Daar vind je veel meer informatie over wat we van advies verlenen.